Stormvogels 1 heeft een goed weekend beleefd. Tijdens het eerste weekend van oktober stond de confrontatie met Blauw Wit 1 op het programma. De ploeg uit Westkapelle ging er in een spannend duel met een 13-12 overwinning vandoor.

Met de wetenschap dat Blauw Wit 1 met vier gewonnen wedstrijden bovenaan stond, was Stormvogels 1 gewaarschuwd voor een geduchte tegenstander. Dat het een spannend duel zou worden werd gelijk duidelijk. De scores gingen gelijk op en beide teams vochten voor de punten. Met de rust was het verschil minimaal in het voordeel van de thuisploeg: 7-6.

De bezoekers begonnen uitstekend aan de tweede helft. Binnen korte tijd stond het 7-9. Stormvogels 1 liet zich niet kennen en scoorde ook drie keer op rij, waardoor het verschil weer twee was in het voordeel van de thuisploeg. Blauw Wit 1 kwam nog een keer voorbij, maar het achttal uit Westkapelle was weer drie keer trefzeker en dat was genoeg voor de overwinning. De tegenstander sputterde nog even tegen, maar Stormvogels 1 ging er met de winst vandoor: 13-12.

De overwinning was een welkome opsteker voor de ploeg uit Westkapelle. De vorige wedstrijden waren er iedere keer veel kansen op een goed resultaat, maar stapte het met een nederlaag van het veld. De winstpartij moet zaterdag een vervolg krijgen in Helmond, waar OEC 1 de volgende tegenstander is. Het duel begint om 15:30 uur.