In 1943 werd korfbal geïntroduceerd in Westkapelle door de gemeentesecretaris en de hoofdonderwijzer in het dorp.

Oprichting

De eerste korfbalwedstrijd werd gespeeld tegen Grijpskerke vanwege de vele mijnenvelden rondom Westkapelle (er werd met 6-0 gewonnen!). Vijf jaar later – op 1 juli 1948 werd KV Stormvogels officieel opgericht. In 1950 werd door de gemeente een nieuw sportveld aangelegd onder aan de dijk. Er werd een stenen kleedkamer gebouwd waar zowel Stormvogels als de Noormannen gebruik van maakten. In 1967 verhuisde de vereniging naar het huidige sportveld aan de Prelaat.

Stormvogels: Een leven lang in beweging

Missie en visie

Stormvogels is primair een korfbalvereniging met zo’n 175 enthousiaste leden. Naast korfbal biedt Stormvogels sinds 2012 activiteiten aan voor haar KombiFit-leden (KombiFit sport, fietsen, wandelen) en Jeu de Boules leden. Bij Stormvogels kun je goed leren korfballen, maar bij Stormvogels kan verder ook heel de familie, jong en oud, actief zijn. Stormvogels zet actief in op het werven van nieuwe jeugdleden. Door aandacht voor elkaar, de sportiviteit en de gezelligheid is de sfeer binnen de verenging goed. Dit alles kenmerkt Stormvogels en dat stralen we ook uit!