Sinds 2015 organiseert KV Stormvogels ieder jaar in september voor leerlingen uit de groepen 1 t/m 4 van basisscholen uit Westkapelle en omstreken het Gigavogelfeest. Met hulp van vele vrijwilligers kunnen de kinderen zich heerlijk uitleven tijdens een sportieve en spectaculaire spelochtend.

Gigavogelfeest 2023

Op vrijdag 22 september hadden we ongeveer 140 kinderen van de groepen 1 t/m. 4 van de basisscholen uit Westkapelle en omstreken op bezoek voor een zeer geslaagd Gigavogelfeest. De groepen 1 en 2 begonnen ’s morgen om 9:00 uur met leuke spelletjes en daarna was het de beurt aan de groepen 3 en 4. Zij startten ook met spelletjes en speelden daarna echte wedstrijdjes waarbij veel gescoord werd!

Natuurlijk was ook de Gigavogel weer aanwezig.

Voorgaande edities

Tijdens de Gigavogelfeesten van 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 deden jaarlijks maar liefst rond de 230 kinderen mee. Deze kinderen, uit de groepen 1 t/m 4 van de basisscholen De Golfslag uit Domburg, Onderdak uit Biggekerke, ’t Paalhoofd uit Zoutelande, De Lichtboei en De Lichtstraal uit Westkapelle, vermaakten zich uitstekend tijdens de verschillende activiteiten die op het programma stonden.

De ochtend begint traditiegetrouw met een gezamenlijke warming-up, waarin de kinderen samen met de Gigavogel hun spieren goed opwarmen. Hierna is het tijd om te beginnen aan het spelcircuit. Tijdens dit circuit komen vele spelletjes aan bod, waarbij alle kinderen altijd erg goed hun best doen. Tussen de spelletjes door is er ook altijd nog tijd voor de kinderen om zich uit te leven op de verschillende springkussens. Als iedereen de spelletjes heeft afgerond wordt de ochtend afgesloten met een gezamenlijke cooling down.

Stormvogels dankt alle vrijwilligers en sponsoren die deze edities van het Gigavogelfeest mogelijk hebben gemaakt!