Stormvogels heeft het eerste gedeelte van het veldseizoen afgesloten met een nederlaag. In een regenachtig Terneuzen was Luctor met 10-9 te sterk.

De bezoekers waren met veel vertrouwen afgereisd naar Terneuzen. Een week eerder werd nog overtuigend gewonnen van één van de koplopers, Blauw Wit. Dat vertrouwen was niet terug te zien in het eerste gedeelte van de wedstrijd tegen Luctor. Binnen een kwartier stond Stormvogels met 5-1 achter en moest het in de achtervolging. Er werd meer gestreden en verdedigend werd het daarna beter, waardoor de achterstand met de rust bijna weggewerkt was: 6-5.

Na de pauze kwam Stormvogels op gelijke hoogte en hoopte daarmee dat de wedstrijd zou kantelen. Niets was minder waar. Het was stuivertje wisselen in de tweede helft, maar de bezoekers hadden geen één keer een voorsprong. Keer op keer moest het in de achtervolging. De kansen werden wel gecreëerd, maar de afronding was, misschien mede door het weer, niet goed. Luctor bleef strijden en wist een paar minuten voor tijd ook nog eens de winnende te maken: 10-9.

Een vervelende nederlaag voor Stormvogels, dat een wisselvallig eerste gedeelte van het veldseizoen kende. Nu wacht het zaalseizoen. De competitie begint op zaterdag 27 november.