Stormvogels heeft zichzelf een slechte dienst bewezen. In de derby tegen Seolto kwam het niet goed onder de verdedigende druk van de tegenstander uit, waardoor de korf lastig werd gevonden. Er werd uiteindelijk verloren met 10-14.

De derby’s tussen Stormvogels en Seolto zijn altijd wedstrijden op zich. Dat was ook deze keer zeker het geval. Beide ploegen stonden verdedigend goed en het duel was dan ook al even onderweg, voordat het eerste doelpunt viel. Dit typeerde ook de eerste helft. Het was constant spannend, maar de score bij de rust was zeker voor de zaal aan de lage kant: 5-7.

De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste dertig minuten. Stormvogels moest in de achtervolging, maar het was juist Seolto dat het verschil naar vier punten tilde. De thuisploeg verkleinde het gat nog tot twee, maar de bezoekers herstelde daarna de ruimere voorsprong. Zo leed Stormvogels de eerste nederlaag van het zaalseizoen (10-14).

Zaterdag speelt Stormvogels de laatste wedstrijd van 2019. Het gaat dan op bezoek bij TOGO. Dat duel begint om 17:15 uur. Het programma van de overige teams van Stormvogels ziet er als volgt uit: Scheldevogels 3 – Stormvogels 2 12:00 uur, Seolto 3 – Stormvogels 3 15:10 uur, KVK B1 – Stormvogels B1 10:00 uur, Blauw Wit (K) C1 – Stormvogels C1 10:30 uur, TOGO D1 – Stormvogels D1 11:30 uur, Stormvogels E1 – TOP (A) E2 11:30 uur, Stormvogels E2 – Fortis E5 11:30 uur en Stormvogels E3 – BKC E1 11:30 uur.