Stormvogels is er niet in geslaagd om de goede lijn van een week eerder. Het begin van het duel tegen Seolto leek veelbelovend, maar al snel moest de ploeg uit Westkapelle haar meerdere erkennen en liep tegen een ruime nederlaag op in Vlissingen (22-10).

Ondanks de nederlaag tegen DSO, was het spel goed en was Stormvogels uiterst effectief. Tegen Seolto was de opening ook goed. Na een onderschepping in de verdediging, ging de bal aan de andere kant al in. De thuisploeg maakte ook weer snel gelijk. Vanaf 2-2 moesten de bezoekers eigenlijk al in de achtervolging. Er was zelfs een 10-6 achterstand, maar met de rust was dat nog enigszins gerepareerd: 11-7.

Een overbrugbare marge met dus nog alle mogelijkheden voor de tweede helft. Stormvogels begon goed daaraan en creëerde de nodige kansen, maar wist deze niet te verzilveren. Seolto deed dat wel en vergrootte juist zo de voorsprong. Van 14-8 ging het naar 19-9 en was de wedstrijd al snel gespeeld. De verschillende wissels die werden toegepast konden ook niet de gewenste verandering teweeg brengen en zo was de nederlaag onomkeerbaar. Bij 22-10 floot de scheidsrechter voor het einde van de derby.

Een pijnlijke nederlaag, maar er dient zich alweer snel een kans op revanche aan. Zaterdag 23 oktober kan Stormvogels zich meten met één van de koplopers. Blauw Wit komt dan op bezoek in Westkapelle. De wedstrijd begint om 15.30 uur.