Stormvogels ging met de missie op pad om tegen DSO zich in ieder geval te revancheren van een week eerder. Die opdracht slaagde, maar er had zelfs misschien nog meer ingezeten. De bezoekers roken namelijk heel lang aan de overwinning, maar strandde met de haven in zicht (18-17 verlies).

Er stond een heel ander Stormvogels ten opzichte van de wedstrijd tegen Scheldevogels. DSO mocht de 1-0 maken, maar daarna toonde de bezoekers aan dat het ook effectief kan zijn en de kansen die het krijgt ook afmaakt. Binnen 15 minuten stond het 3-6 en was het duidelijk dat er een ploeg met veel strijdlust stond. Toch zorgden wat slordigheden ervoor dat de tegenstander terug kon komen tot 7-7, maar net voor de rust was er alsnog de voorsprong: 7-8.

Na de pauze ging Stormvogels gewoon door waar het de wedstrijd mee was begonnen; scoren. Alle gecreƫerde kansen werden omgezet in doelpunten en er was al snel een ruime voorsprong. Van 8-13, ging het naar 10-15 en 14-17 een kleine tien minuten voor het einde. DSO toonde echter veerkracht en gedragen door het publiek werden de vele doelpogingen nu wel verzilverd en kort voor tijd stond het 17-17. Ondanks de grote effectiviteit van de bezoekers, werden er ook veel persoonlijke fouten gemaakt. Dat in combinatie met een zware wedstrijd zorgde ervoor dat Stormvogels moegestreden was en kon DSO alsnog toe slaan en de winnende treffer maken, 18-17.

De nederlaag in de laatste was erg zuur, maar Stormvogels kan toch met een goed gevoel terug kijken op het duel. Er werd gestreden voor iedere meter, er werden goede kansen gecreƫerd en het percentage van wat omgezet werd in een doelpunt was heel hoog. Zaterdag krijgt het opnieuw de kans om zich te meten met een ploeg uit de bovenste regionen. In Vlissingen is Seolto de tegenstander. Het duel begint om 15.30 uur.