Stormvogels F1 – Swift F1

Zaterdagmorgen 19 september stonden we om 9:30 uur op ons eigen sportveld gereed voor de tweede thuiswedstrijd van het seizoen. Het was mooi weer en er was weer veel publiek aanwezig om ons aan te moedigen. De eerste twee wedstrijden van het seizoen hadden we knap gewonnen dus we hadden er veel vertrouwen in. De tegenstander van vandaag, Swift F1 uit Middelburg, konden we wel wat hoger inschatten dan de eerdere twee tegenstanders. Ze speelden al voor het tweede jaar competitie dus zijn al wat verder dan wij zijn. Dat bleek ook toen de wedstrijd, na eerst wat ingeschoten te hebben, begon. Swift speelde de bal sneller rond, kregen meer kansen, schoten van grotere afstand dan wij konden en al snel kwamen we op achterstand, 0-1 en later ook 0-2. Toch kregen we regelmatig ook wel onze kansen, maar we schoten dan vaak wat te snel en te slordig, waardoor de meeste kansen mis gingen. Kort voor rust kwamen we toch terug in de wedstrijd en schoot Amy de 1-2 door de korf. Na en bekertje siroop en wat aanwijzingen van de trainers begonnen we vol goede moed aan de tweede helft. Swift bleef ook na de rust de sterkere ploeg en scoorde de 1-3, 1-4 en 1-5. Hierna konden we via een schot van Yara weer iets terug doen tot 2-5, maar ook het laatste doelpunt van de wedstrijd was voor Swift, 2-6. Zo hebben we ook een nederlaag een keer meegemaakt. Volgende week hebben we een keer geen wedstrijd en op 3 oktober staat de uitwedstrijd naar Luctor F1 op het programma. Eerst gaan we a.s. donderdag om 17:00 uur op het sportveld nog even goed ons best doen op de training. Als er jongens en meisjes in de leeftijd 5-7 jaar zijn die het leuk vinden om eens te komen kijken of mee te trainen, dan kan dit zeker! Wat onze supporters betreft, tot 3 oktober om 9:30 uur in Terneuzen.