En dan ineens is het zover zaterdagochtend 5 september de eerste wedstrijd voor Stormvogels F staat op het programma. Toch wel een beetje spannend hoor ook al hebben we veel geoefend op de training en met de oefenwedstrijd. Nu tegen een onbekende tegenstander, Tjoba uit ‘s- Heer Hendrikskinderen. We moeten om 9:00 uur in onze wedstrijdkleding op het veld aanwezig zijn.  We zetten alle spullen gereed en schieten op de korf, doen nog wat oefeningen gooien en vangen en dan fluit de scheidsrechter dat we moeten beginnen.

Eerste helft

We starten de wedstrijd, het overspelen gaat heel goed zo zijn we snel bij de korf en krijgen we een kans om te scoren maar helaas deze gaat net mis. Tjoba onderschept de bal en gaat proberen om te scoren.  Wij verdedigen goed en de bal is weer voor ons. Bij de korf staat Amy vrij en zij scoort voor Stormvogels het eerste doelpunt. Goed gedaan!! Alle papa’s, mama, opa’s oma’s en iedereen die is komen kijken geven ons een groot applaus. We gaan weer verder met de wedstrijd Johan staat goed vrij, mikt, schiet, en een doelpunt 2-0! Omdat we 8 spelers in ons team hebben en er maar 4 met de wedstrijd mee mogen doen wisselen we steeds door zodat iedereen mee kan spelen. De kinderen die op de bank zitten moedigen de spelers aan dit helpt goed want er wordt geroepen hup Rebecca probeer te scoren en ze scoort de 3-0. Nu denkt Tjoba hier moeten we wat aan gaan doen. Ze scoren de 3-1. Dan is het rust we gaan lekker wat drinken en een mandarijn eten. We krijgen nog wat tips van de trainers en aanmoedigingen van het publiek en dan gaan we weer verder met de wedstrijd.

De tweede helft

De tweede helft begint met een flitsende start van Elin zij scoort de 4-1 en niet lang daarna denkt Lynn dat kan ik ook ze schiet op de korf en een doelpunt!!  5-1. Daarna scoort Tjoba en is de stand 5-2. We zijn inmiddels een kwartier bezig in de 2e helft.  En het gaat toch echt wel  goed. Het zou toch wel heel goed zijn dat we onze eerste echte wedstrijd gaan winnen. Maar we zijn nog niet klaar en moeten blijven opletten in de verdediging want  Tjoba krijgt ook kansen om te scoren. Elin en Johan denken wij maken nog maar een mooi doelpunt om het verschil wat groter te maken de stand is dan ineens 7-2. Jarne onderschept de bal,  speelt over naar de andere spelers,  komt vrij bij de korf,  en scoort de 8-2. Tjoba scoort snel daarna de 8-3. We hebben net weer gewisseld er staan 4 nieuwe spelers in het veld één daarvan is Yara, ze loopt goed vrij en scoort de 9-3. Tjoba scoort het laatste doelpunt van de wedstrijd en de eind stand is 9-4.

Trotse trainers

We hebben gewonnen!!! Echt heel goed gedaan. De trainers zijn trots op ons. We krijgen een groot applaus van de vele supporters die zijn komen kijken Bedankt allemaal wij vonden het gezellig dat jullie er allemaal waren. De volgende thuiswedstrijd is 19 september komen jullie dan weer? Volgende week spelen we onze eerste uitwedstrijd tegen Fortis F4.