Stormvogels heeft de laatste wedstrijd van 2019 op fraaie wijze afgesloten. Op bezoek bij titelkandidaat TOGO speelde het uitstekend en won uiteindelijk met 15-18.

Aan het begin van de wedstrijd moest Stormvogels in de achtervolging. De eerste treffer viel na zes seconden en de 2-0 niet snel daarna. De bezoekers bleven echter geduldig de goede kansen zoeken en hielden gelijke tred. TOGO kon in de eerste helft nog een voorsprong pakken, maar moest toch toe zien hoe de ploeg uit Westkapelle steeds dichterbij kwam en er met de rust maar een verschil van één doelpunt was: 11-10.

Waar de start in de tweede helft bij Stormvogels nog wel eens te wensen overlaat, liet het nu zien daarin te zijn gegroeid. De achterstand werd met drie doelpunten omgebogen naar een 11-13 voorsprong. Door verdedigend sterk te staan en lange aanvallen te spelen lukte het de bezoekers om de marge langzaam uit te bouwen. TOGO kon in de tweede helft maar vier keer scoren en moest toe zien hoe de ploeg uit Westkapelle een puike prestatie neerzette en er met de winst vandoor ging (15-18).

Een fantastische afsluiting van 2019. Stormvogels kan trots terug kijken op de ontwikkeling die het gemaakt heeft. Na Oud & Nieuw wordt de draad weer op gepakt. Op 11 januari is PSV/lifovragen.nl de volgende tegenstander. Het eerste duel van 2020 wordt gespeeld in De Couburg en begint om 17:30 uur.