Stormvogels heeft de eerste overwinning van 2020 binnen. Tijdens de late avondwedstrijd in Goes was de ploeg aanvallend erg sterk en werd Blauw Wit in een spannend duel met 22-25 verslagen.

De afgelopen weken was het aanvalsspel van Stormvogels ook al goed, maar vergat het zichzelf de belonen met doelpunten en overwinningen. Tegen Blauw Wit scoorde ploeg uit Westkapelle vanaf de start veel, maar keek het in het eerste kwartier nog tegen een achterstand aan. Vanaf 8-8 namen de bezoekers de leiding en hadden met de rust een kleine voorsprong: 10-13.

Aan het begin van de tweede helft deed Blauw Wit wat terug, maar Stormvogels stond verdedigend alweer snel in de goede stellingen en bleef de korf makkelijk vinden. Hierdoor bleef er steeds een marge in het voordeel van de bezoekers. De voorsprong die er met de rust was stond ook aan het einde op het scorebord (22-25), waardoor Stormvogels er met de overwinning vandoor ging.

De eerste twee punten voor Stormvogels van 2020 smaken naar meer. Zaterdag staat er weer een thuiswedstrijd op het programma om ook het eigen publiek te laten genieten van het vertoonde spel. Tegenstander is OEC 1 en het duel begint om 16:30 uur.