Stormvogels 1 is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen. In een nat en winderig Middelharnis was de ploeg uit Westkapelle met 7-14 te sterk voor Good Luck 1.

Met een aantal nieuwe, jonge gezichten is Stormvogels 1 aan het seizoen begonnen. Afgelopen juni was degradatie uit de tweede klasse een feit. De ploeg uit Westkapelle komt daarom weer een niveau lager uit. Good Luck was zaterdag 7 september de eerste tegenstander.

De wedstrijd begon met een matig zonnetje, maar al snel verschenen er donkere wolken en kwam de regen met bakken uit de lucht. Dat had ook zeker invloed op het spel. Beide ploegen waren zoekende in de beginfase, waardoor het gelijk op ging. Stormvogels 1 wist voor de rust toch een gat te slaan en ging de kleedkamer opzoeken met een 4-8 voorsprong.

In de tweede helft kwam de overwinning niet meer in gevaar. Stormvogels 1 behield steeds een ruime marge en wist deze zelfs nog verder uit te bouwen. Zeker nadat de regen was vertrokken kwam de ploeg uit Westkapelle in haar eigen spelletje en werd er een aantal aanvallen op fraaie wijze afgerond. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een 7-14 stand.

Een prima overwinning om het seizoen mee te beginnen. Er is nog ruimte voor verbetering, maar de eerste twee punten zijn binnen. Zaterdag 14 september wacht de eerste thuiswedstrijd. Daarin is PSV/lifovragen.nl 1 de tegenstander. Het duel begint om 15.30 uur.