Stormvogels 1 is het nieuwe seizoen prima begonnen. Op eigen veld werd KV Blauw Wit 1 verslagen. De ploeg uit Westkapelle zat steeds aan de goede kant van de score en won met 15-12.

15-12 overwinning

Na maandenlang niet in competitieverband actief te zijn geweest, mocht er zaterdag weer om de punten gestreden worden. Voor beide ploegen was het dan ook wat aftasten. Het eerste doelpunt was voor de bezoekers, maar dat werd snel weer gerepareerd door Stormvogels. De thuisploeg zat constant aan de goede kant van de score en had ook het betere van het spel, maar ging de rust in met maar een klein verschil: 8-7.

Na de pauze kwam Blauw Wit nog eenmaal op gelijke hoogte, maar daarna zorgde Stormvogels met een sprint van 4 doelpunten dat er een bevrijdend gaatje was. De thuisploeg was de gehele wedstrijd de betere ploeg, maar stond het toe dat de bezoekers mochten geloven in meer. Zover kwam het echter niet. Het verschil wat aan het begin van de tweede helft was gemaakt, bleek voldoende voor de overwinning: 15-12.

Een prima start voor Stormvogels. Er worden goede aanvallen gespeeld, alleen moet het scoringspercentage nog wat omhoog. Zaterdag staat de volgende wedstrijd op het programma. Stormvogels gaat dan op bezoek bij Good Luck. Het duel begint om 15.30 uur.