Na overwinningen op Zaamslag, Atlas, Volharding, Blauw Wit en Luctor, begonnen we met 10 punten uit 5 gespeelde wedstrijden aan de laatste wedstrijd van het seizoen, uit tegen Seolto. Een gelijkspel hier was voldoende om kampioen te worden. Ondanks dat er vooraf door de trainers heel weinig over het mogelijke kampioenschap gepraat is, vonden de spelers het toch wel een beetje spannend.

Aangekomen in Vlissingen konden we eerst wat inschieten, volgde het praatje van de trainers en de warming up. Langzaamaan kwamen er ook behoorlijk wat supporters van ons aan bij het sportveld. Bij het begin van de wedstrijd was er gelukkig niets meer van spanning te merken. Binnen een paar minuten stonden we met 0-3 voor. Ondanks dat het niet onze allerbeste wedstrijd van het seizoen was, en het soms wat moeizaam liep, wisten we de score uit te breiden naar 1-8. Dit was ook de eindstand. Na twee rare korfbaljaren eindelijk eens een volledig uitgespeelde competitie en direct een kampioenschap. Na het publiek bedankt te hebben reden we direct terug naar de kantine in Westkapelle, waar voor de hele E een feestje gepland stond.

Ook hier waren van zowel de E1 als de E2 veel ouders en familie aanwezig. De spelers kwamen één voor één oplopen in de kantine en kregen een medaille. Amber mocht namens de hele groep een echte kampioensschaal in ontvangst nemen. Na met de hele groep ‘links en rechts’ te zijn gegaan op de Snollebollekes, in een kantine vol met rook en discoverlichting, was het tijd voor taart. We sloten de ochtend af met het eten van broodjes knakworst in de kantine. Wat een feest! We hebben ervan genoten!