Een week na de zwaarbevochten zege op Ventura Sport stond voor Stormvogels de eerste uitwedstrijd van het seizoen op het programma. Tegen DSO werd in Klundert een ongelukkige nederlaag geleden: 15-13

Door coronaperikelen miste Stormvogels drie spelers. Hierdoor startten de gebroeders Frank en Niek Peene na zeer lange tijd weer eens samen in Stormvogels 1. Zij deden dit zeker niet onverdienstelijk. Jan Theune was bereid om als wissel mee te gaan. Hulde aan deze mannen voor hun bereidwilligheid.

Na een stroef begin, met een 3-1 tussenstand na ruim tien minuten spelen, wist coach Koole het team tijdens een time-out weer op scherp te zetten. Hierna nam Stormvogels het heft in handen en greep het de controle over de wedstrijd. Hoewel de doelpunten schaars bleven, werd er gerust met een 4-6 voorsprong.

In de tweede helft kwam DSO snel terug was er sprake van een gelijk opgaande strijd. In de laatste tien minuten kwam Stormvogels op een 10-12 voorsprong en leek het beslissende gaatje geslagen. DSO gaf zich echter niet gewonnen en kwam weer op gelijke hoogte. Stormvogels reageerde direct met de 12-13, waardoor het er enkele minuten voor tijd opnieuw goed uitzag. DSO scoorde hierna echter nog drie keer en bezorgde Stormvogels een flinke kater.

Een onnodige nederlaag, in een wedstrijd met enkele ongelukkige momenten die niet bepaald in het voordeel van Stormvogels uitvielen. Complimenten nog wel aan de speelster van DSO die – toen we al in de auto zaten – na een ferme sprint ons tot stoppen maande omdat er nog enkele spullen van ons waren achtergebleven.